تفکرات غلط در مورد کاهش وزن (2)
ساعت ۱۱:۳٤ ‎ق.ظ روز ۱۱ آذر ۱۳٩٠  کلمات کلیدی: تغذیه در کشتی(کاهش و افزایش وزن)

تفکرات غلط در مورد کاهش وزن (2)

 

 در بخش نخست  مقدمه ای در خصوص تفکرات غلط در مورد کاهش وزن را برایتان مطرح کردیم و 4 مورد تصورات غلط را به اختصار برایتان توضیح دادیم،حال در نظر داریم 5 مورد دیگر از این تصورات غلط را برایتان بیان کنیم که در ذیل می خوانید:

 

 *تصور غلط شماره 5 :  یوگا درمانى براى تمام کمردردها است. واقعیت این است که یوگا مى تواند به بهبود کمردرد کمک کند اما نه براى همه نوع کمردردى.

 

 اگر کمردرد شما منشا ماهیچه اى دارد، آنگاه برخى از حرکات کششى و بعضى وضعیتهاى یوگا مى تواند به شما کمک کند اما اگر کمردرد شما ناشى از مشکلات دیگرى است (مثل بیمارى دیسک کمر) به نظر نمى آید که یوگا بتواند کمکى کند،


بلکه باعث بدتر شدن آسیب دیدگى و درد بیشتر نیز خواهد شد.اگر از مشکلات کمر رنج مى برید، قبل از اقدام به هر نوع برنامه ورزشى با دکتر خود مشورت کنید.

 

 * تصور غلط شماره 6 :  اگر در حال ورزش کردن عرق نمى کنید، به اندازه کافى سختگیرى نمى کنید.عرق کردن لزوما  نشان دهنده فعالیت سخت بدن نیست بلکه بدن شما از این طریق دماى خود را پایین مى آورد. بدون عرق کردن هم مى توان مقدار قابل توجهى انرژى مصرف کرد، در این خصوص پیاده روى یا بدنسازى سبک را امتحان کنید.

 

 * تصور غلط شماره 7 :  تا زمانى که در حال ورزش کردن احساس سلامتى مى کنید و مشکلى ندارید، احتمالاً زیاده روى نمى کنید.یکى از بزرگترین اشتباهات مردم این است که وقتى یک برنامه ورزشى جدید را شروع مى کنند یا به برنامه قبلى برمى گردند، فشار بیشترى را زودتر از زمانى که باید، به خود وارد مى کنند. دلیل اینکار این است که آنها در هنگام تمرین و ورزش کردن احساس تندرستى مى کنند و در خود مشکلى نمى بینند. در این خصوص فراموش نکنید که پیامدهاى زیاده روى در ورزش، یک یا 2 روز بعد از ورزش آشکار مى شوند.

 

 مهم نیست که بعد از مدتى وقفه، وقتى به برنامه ورزشى خود برمى گردید چقدر احساس شادابى و تندرستى کنید. در این میان هرگز نباید مقدار یا شدت فعالیت قبلى خود را به یکباره 2 برابر کنید. حتى اگر در حال حاضر اثر منفى آن را احساس نکنید، با گذر زمان متوجه آن خواهید شد و این باعث خواهد شد تا دوباره مدتى از ورزش دور شوید.

 

 * تصور غلط شماره 8 :  دستگاههاى ورزشى مختلف مطمئن ترین راه براى ورزش هستند زیرا به کمک آنها شماهمیشه به روش درست ورزش مى کنید. ممکن است به نظر بیاید که یک دستگاه ورزشى بدن شما را در وضعیتى درست تنظیم مى کند و باعث مى شود شما تمام حرکات را به روش صحیح انجام دهید.

 

 این گفته زمانى درست است که دستگاه مورد نظر براى قد و وزن شما به طور دقیق و صحیح تنظیم شده باشد. تا زمانى یک مربى ورزشى یا فردى که شایستگى لازم را دارد، تنظیمات لازم را براى شما انجام ندهد در شیوه ورزش کردن دچار اشتباهات فراوانى خواهید شد و در حالى که بدون نظارت با هر دستگاهى در حال ورزش هستید یا حتى بدون استفاده از دستگاههاى ورزشى فعالیت مى کند، خطر ایجاد آسیب دیدگى را در خود افزایش مى دهد.

 

 * تصور غلط شماره 9: اگر مى خواهید ورزش برایتان مفید باشد، باید در هنگام ورزش کردن اندکى احساس درد ناشى از فعالیت بکنید.

 

 از بین تمام شایعات گسترش یافته در مورد پرورش اندام و زیبایى اندام، کارشناسان معتقدند که بحث بدون رنج کشیدن چیزى به دست نمى آید بیشترین خسارت را به افراد مى زند.

 

 درست است که یک یا 2 روز بعد از ورزش باید انتظار نوعى حس دردناک را در عضلات داشت اما این حس تفاوت بسیارى با درد عضلات در هنگام ورزش کردن دارد. شما نباید در هنگام انجام دادن فعالیتهاى ورزشى احساس درد و ناراحتى کنید. به یاد داشته باشید که اگر در هنگام انجام دادن فعالیتهاى ورزشى احساس درد و ناراحتى کردید یا حرکات را به روش غلط انجام مى دهید یا از قبل نوعى آسیب دیدگى داشته اید.

 

 در این خصوص کارشناسان، ورزش با درد را توصیه نمى کنند. اگر در حین ورزش احساس درد در بخشى از بدن کردید، ورزش را متوقف کنید وکمى استراحت کنید تا درد متوقف شود. دقت داشته باشید که اگر با ورزش مجدد دوباره درد شروع شد یا حتى بیشتر شد، به پزشک مراجعه کنید.

منبع/www.koshti-qazvin.blogfa.com 


آموزش کشتی فرنگی و آزاد
 
 
 
 
td class=0pxtopside-botwidth: 100%;http://persianbox.com/templates/public/pb1/images/side-top.gifdiv style=#2f57a2post-botright br //tda href=