تفکرات غلط در مورد کاهش وزن (1)
ساعت ۱۱:۱٩ ‎ق.ظ روز ۱۱ آذر ۱۳٩٠  کلمات کلیدی: تغذیه در کشتی(کاهش و افزایش وزن)

تفکرات غلط در مورد کاهش وزن (1)

 

   فردی در مورد یک تمرین ورزشى براى شما سخن مى گوید و شما آن را براى چند تن از دوستانتان شرح مى دهید. روز بعد در یک سالن ورزشى در مورد همان تمرین دوباره چیزهایى مى شنوید و تصور مى کنید که این تمرین واقعا کارساز خواهد بود اما کارشناسان معتقدند که پیشنهادات نادرست یا ناقص در دنیاى بدنسازى و کاهش وزن بسیار زیادند به طورى که مى توانند مانع رسیدن شما به هدفتان شوند.

 

 فراموش نکنید که برخى از این راه حلهاى غلط بى ضررند اما بسیارى از آنها مى توانند دردسرساز باشند. آنها باعث بروز ناامیدى در فرد مى شوند و حتى بعضى سبب مصدومیتهاى متعددى مى شوند.


 یکى از دلایلى که باعث رواج این تمرینهاى نادرست مى شود، این است که افراد به طور متفاوتى به تمرینهاى مختلف واکنش نشان مى دهند. مواردى که براى یک نفر مؤثرند ممکن است براى فرد دیگرى نباشند، در این مواقع شما باید ورزش و تمرینى که براى شما مفید است و مشکل تان را حل مى کند را بیابید.

 

 علاوه بر این مطلب، کارشناسان معتقدند که باید جلوى برخى از این تمرینها را گرفت و هرچه زودتر این کار انجام شود، بهتر است. براى اینکه بتوانید راه حل سالم تر، مطمئن تر و لذت بخش ترى را بیابید، نکات درست و نادرست در مورد ورزش کردن را برایتان شرح مى دهیم.

 

 *تصور غلط شماره یک: دویدن به روى دستگاه دوی ثابت (تردمیل) در مقایسه با دویدن به روى آسفالت یا در سالن ورزشی فشار کمترى را بر زانوان شما وارد مى کند.

 

 در این خصوص "تد شلیفن" مربى ورزشى در یک کلینیک، در مرکز درمانى دانشگاه نیویورک گفت: دویدن ورزشى عالى است اما روى زانوها اثر   مى گذارد. چون فشار ناشى از وزن بدن بر مفصلها وارد مى شود، فرقی نمى کند که به روى آسفالت بدوید یا به روى دستگاه دوی ثابت (تردمیل). وی در ادامه افزود: بهترین راه براى کاستن فشار وارده بر زانوها، تنوع بخشیدن به ورزش است. اگر دویدن را با سایر فعالیتهاى ورزشى که باعث سلامت قلب مى شوند(مثل استفاده از دوچرخه ثابت) بیامیزید، فشار وارد شده بر زانوها کاهش می یابد و در نتیجه مى توانید سالها بدوید.

 

 * تصور غلط شماره 2 : کار کردن با دستگاههای چربى سوز، چربى شکم را از بین مى برد. دراین خصوص چیزهایى که در تبلیغات شبانه تلویزیونى مى بینید را باور نکنید! کارشناسان معتقد هستند که دستگاه چربى سوز ممکن است به مستحکم کردن ماهیچه هاى بخش میانى بدن شما کمک کند و حالت بدن شما را متناسب کند اما توانایى دیدن ماهیچه هاى شکمى با مقدار کلى چربى بدن متناسب است. در این میان اگر چربى هاى شکمى خود را از دست ندهید، ماهیچه هاى شکمى را نخواهید دید.

 

 حال سئوال اینجاست که آیا استفاده از این دستگاهها مى تواند به شما در کم کردن چربى هاى شکم کمک کند؟

 

 در این خصوص جواب کارشناسان منفی است. چون آنها معتقدند که شما نمى توانید قسمت خاصى از بدنتان را در نظر بگیرید و چربى هاى آن را بسوزانید و مصرف کنید. بنابراین این دستگاهها نمى توانند به کم کردن وزن در آن قسمتهاى بدن کمکى بکند. براى سوزاندن چربى بدن، شما باید تمریناتى را انتخاب کنید که هم شامل ورزشهاى کمک کننده به قلب و عروق و هم شامل ورزشها و تمرینات استقامتى باشند. این نوع ورزش میزان کلى چربى بدنتان، از جمله ناحیه شکم را کم مى کند.

 

 * تصور غلط شماره 3 : ورزشهاى ایروبیک میزان متابولیسم بدن را تا ساعتها بعد از ورزش افزایش مى دهند. در حقیقت این فرضیه درست است اما مقدار کالرى مصرفى آنگونه که شما فکر مى کنید نیست!

 

 در این خصوص کارشناسان معتقدند که درست است که متابولیسم بدنتان بعد از ورزش ایروبیک با مقدار اندکى افزایش، همچنان ادامه مى یابد اما مقدار آن از نظر آمارى قابل توجه نیست. در حقیقت اینکار فقط 20 کالرى بیشتر از مقدار عادى در هر روز مصرف مى کند. با وجود اینکه مقدار کمى ترقى در متابولیسم،  بعد از انجام ورزشهاى استقامتى دیده

 

 مى شود، نمى تواند نقشى اساسى ایفا کند. فراموش نکنید که این مسأله واقعاً به عنوان موفقیت در مصرف انرژى محسوب نمى شود.

 

 * تصور غلط شماره 4 : شنا کردن براى کاهش وزن عالى است. درست است که شناکردن براى زیاد کردن ظرفیت ششها و بزرگ کردن ماهیچه ها بسیار کمک کننده است و حتى به از بین بردن تنش اضافى بدن کمک مى کند اما تا زمانى که براى ساعتها شنا نکنید، شناکردن به کم کردن وزن بدن کمکى نمى کند. به علت اینکه خاصیت شناورى و رانش آب، بدن شما را حمایت مى کند فعالیتى که در هنگام راه رفتن در شرایط عادى دارید، در هنگام راه رفتن در آب کمتر مى شود.

 

  از سوی دیگر این امرى عادى است که شما وقتى از آب بیرون مى آیید احساس گرسنگى شدیدى کنید. در حقیقت ممکن است موجب شود که بیشتر از حالت معمولى غذا بخورید و این پیروى از یک برنامه غذایى را سخت مى کند.

منبع/www.koshti-qazvin.blogfa.com 


آموزش کشتی فرنگی و آزاد
 
 
 
 
td class=0pxtopside-botwidth: 100%;http://persianbox.com/templates/public/pb1/images/side-top.gifdiv style=#2f57a2post-botright br //tda href=